21 de febrer del 2008

Del museu dels horrors (1): la Catalunya del disseny friki

Aquest cap de setmana estava passejant per la Bisbal d’Empordà quan vaig entrar a xafardejar en algunes de les botigues de ceràmica que han donat fama a la localitat empordanesa. La casualitat va voler que dugués la màquina de fotografiar al damunt. I la meva mala idea va fer la resta. Em va venir com un flash: «Veí, a que no hi collons d’organitzar una mostra catosfèrica dels objecte més frikies de la Catalunya actual». He de reconèixer que a botiga que entrava, botiga que en treia alguna imatge mereixedora de figurar en un museu dels horrors. Entre moltes altres galindaines mereixedores de figurar al Museu Blocaire del Disseny Friki he seleccionat aquesta:



Que què és? Doncs uns gossets de ceràmica, és clar. Per si sols, ja són quecos del cagar (mai més ben dita l'expressió). Per què? Observeu els pals que els surten de darrera el caparró... "No és possible", pensareu. Doncs sí, és possible: els gossets de marres són a més d’objecte decoratiu (?) i companyia (¿?) recipients per l’escombreta del water(¿!?)! Juàs! I eren ben g(r)ossos, no us penseu.

A que us faria il.lusió tenir aquest animaló al costat de la tassa, mentre “esteu en matèria” i aneu acaronant-li el musell? Ja us veig en escena...! Vaja, jo ja n’he encarregat una dotzena pel caga tió d’aquest any! I la proposta? Doncs que a partir d’ara, cada quinzena, més o manco, posaré una imatge de les que considereu mereixedores de figurar en aquesta galeria dels horrors. I és clar, m’agradaria que col.laboréssiu enviant imatges al meu correu, i les aniré penjant al blog correlativament. Adjunteu algun comentari breu explicant perquè l’he seleccionat. Si us costa començar, ja us aniré animant amb la meva col.lecció particular.

Perquè tots tenim, hem tingut o hem vist algun objecte de decoració, alguna peça de roba, algun gerro, algun quadre, algun utensili inútil que només de veure’l fa vomitar. O no. Potser es tracta de dignificar aquell pobre utensili que tothom vilipendia (No wikipendia) i que mereixen ser salvats de l'ostracisme i l'oblit i posats dalt d'un pedestal. Són aquests estris i objectes els que m’agradaria anar penjant i fer, tots plegats, el Museu Blocaire del Disseny Friki. No es tracta de cap concurs. Senzillament demostrar que a banda dels divos en disseny que té el país, al nostre país, també sap fer coses diguem-ne,... curioses.

No cal dir que us digui me’n vaig a la botiga dels xinesos de Tot a 1 euro que hi ha a la cantonada. M’inflaré de fotos. M’acompanyeu?

Si t'ha agrada't, pots votar-me a:
Votam al TOP CATALÀ!

28 comentaris:

Striper ha dit...

Valguem deu i aixo ho compra la gent es que ni al xinos es troben coses tan frikis.

Viatger ha dit...

M'hi apunto veí de "dalt", de seguida faré un repàs de l'extensa biblioteca de fotos que tinc a veure quina és la més friki.

ddriver ha dit...

no cagaria a gust jo amb aquets gosets al meu costat

Betty ha dit...

déu meu, i jjo que pensava que np podía haver coses més frikis que les que et porten de record de les vacances parents i amics!!

Joana ha dit...

Quin mal gust! És diu " cutre" en català?
Bon capde VEÍ!

Mikel ha dit...

als todo a 100 dels xinos tambe hi pots trobar autentiques maravellas!! jejeje

Rita ha dit...

Certament és espantós, veí, però segur que si ho tenen és perquè ho venen!!!! Una bona nova iniciativa :)

Josep Maria Yago Suau ha dit...

ja t'enviaré quelcom ;-)

Unknown ha dit...

Moltes de les botigues de "regalets" estan plenes d'objectes frikies. Fins i tot, als pobles de la costa, encara hi podeu trobar alguna nina sevillana. A veure si tinc un moment i envio alguna foto per al museu.

Jofre ha dit...

Hola, només voldria informar d'una campanya del món dels blogs: ací. Si hi esteu d'acord, poseu el botó!

Montse ha dit...

A veure si trobo la foto que vaig fer a una botiga de Lisboa... o no val? ha de ser de casa nostra? és que allò a més a més de fer vomitar, feia POR!!! (un sancristo que et mirva fossis on fossis de la sala, argggg, quin iuiu, hi havia unes beates que es fregaven les mans amb la relíquia, ai uix...)

Montse ha dit...

ara que hi penso, al meu fill, en un amic invisible d'aquests que s'ha tret la societat de la màniga, li van regalar un motorista de ceràmica que feia molta por (potser qui li va regalar va pensar que com que al xicot li agraden les motos, posaria el motorista damunt la tele, com qui posa una góndola o una torre Eiffel d'aquelles...) llàstima que ho va llençar, pe`rquè era d'antologia!

BACCD ha dit...

Tinc el mateix dubte que l'Arare: poden ser coses d'altres llocs?

Jo tenia un parell d'horterades dels meus sogres, però, és clar, amb les mudances "s'han trencat" :P

Aquests bitxos ceràmics que has posat foten un iuiu que tela! Pobres animals, què ens han fet perquè els representem i "utilitzem" d'aquesta manera?

El veí de dalt ha dit...

Striper,
hi ha gent per tot, noi

Viatger,
l'espero!

DDriver,
imagina que et mosseguessinn la sardina!

Caliope,
dons, ensenya'ns-les!

Joana,
sí Però friki fa més cutre encara, oi?

Mikel,
i tant!

Rita,
tu no seràs d'aquestes que ho compren?

Josep M.
espero, doncs.

Núria,
ja et faig un racó als prestatges

Jofre,
jo sempre he sigut dels blogs amb punto G.

Arare,
no cal que siguin "made in ctalonia!" Tot el món hi ha cutrades d'aquestes!

Duschgel,
ja veus: tot val! Envia el que puguis!

ddriver ha dit...

ja posats que me la xupin

Anònim ha dit...

Crec que aquesta iniciativa pot donar molt de si. El més trist de tot és que certs racons de casa meva podrien entrar perfectament a aquest museu (és que el meu company pel que fa a decoració i altres cosetes és molt frikie, i costa de domesticar).

Jo Mateixa ha dit...

Però la gent compra aquestes fricades????

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Petonets!!!!!!

Rita ha dit...

Mai!!!!!!!!!!! I t'asseguro que si m'ho regalessin se'm cauria de les mans als 5 minuts i ohhhhhhh s'ha trencat :((

Ja saps què no em pots regalar hahahahaha

Montse ha dit...

avui he vist un cistell espantós, tot daurat, amb unes trenes i uns serrells... ideal per a fer-ne una foto... era al Splash, jo buscava capses per cd's (deu per un euro)... llàstima, catxis, llàstima que no portava la camera i el meu mòbil és una kk fent fotos! a partir d'ara me la ficaré a la bossa (la camera,ep!)

Abogadaenbcn ha dit...

FRIKI TOTAL!

Toy folloso ha dit...

Bona part d´aquests veins meus, no veuen que s´estàn suicidant comercialment, venent ceràmica de la Xina. ¡Quina vergonya!.
"Hi ha crisi, llavors a vendre aquestes merdes, ben barates".
¡I encara venen menys!.
Demaneu ceràmica feta a la vila, quan ens visiteu. Que encara tenim bons artesans a La Bisbal.

Abi ha dit...

Doncs a casa meva, un nadal va caure un d'aquests fantàstics recipients per l'escombreta del wàter que era la figura d'un gat que mirava cap a dalt, en direcció a l'escombreta, plena de ves a saber què i que, la veritat, feia cara de pena, s'entèn, eh!!! pobre bèstia!

Caterina Cortès ha dit...

Veí!
Canvio de blog. A partir d'ara seré aquí:
http://caterinacortes.wordpress.com
Et segueixo llegint! ;)

Terra ha dit...

Vaig tenir un atac de riure d'aquells que fan història amb una figureta en forma d'ànec amb el cap girat 180º rotllo nena de l'exorcista.
Era de la meva sogra, crec que el va acabar llençant, però encara li queden frikades... ;P Si puc, ja faré alguna foto.

Alepsi ha dit...

Jo, veí, estic uns dies desconnectada del teu blog, i quan torno t'has muntat una secció friki (realment, els gossos aquests són dignes de ser estampats contra el terra... xDDD) i has fet una aliança amb l'Avi... xDDD

Ara t'envio un mail per que m'apuntis a les històries, que per poc se'm passa la convocatòria!!!!

Robertinhos ha dit...

jajajaja

segur que te'n vas comprar un parell per a tu!

Carme Fortià ha dit...

Bona aquesta!
S'assemblen als gossos i nans de jardí d'algunes cases de per aquí!

Si trobo alguna foto d'aquestes, te la faig arribar!

Metamorfosi ha dit...

Tela amb els gossets! M'han fet pensar en aquells que es duien al cotxe, a la safata del darrere, i que anaven movent el cap.... dDe fet, diria que no fa pas massa encara en vaig veure algun! :S

Bon cap de setmana senyor Veí!

Ah... i un munt de petonets!!!