30 d’abril del 2008

De criptologia, anuncis i publicitat...

Remenant papers a carpetes velles, m'he trobat amb això. No, no es un papir. Es un paper fotocopiat que reprodueix un papir. Es diu el papir de Tebas; suposo, perquè no el van trobar a l'Hospitalet, oi? La gràcia de l'assumpte, a banda dels dibuixets egipcis ben curiosos, és que es tracta del primer anunci publicitari que es coneix; uns quants milers d'anys abans de Crist. O sigui que ni fenicis ni catalans: això del negoci una tenien clars els tebasencs (es deu dir així?): aprofitar qualsevol xorrada per fer proselitisme del negoci propi. Llegiu:




No he entès res, oi? Val... Us ho tradueixo... És que he d'estar en tot, eh?

"Havent fugit l'esclau Shem del seu amo, Hapu el teixidor. aquest convida a tos els bons ciutadans de Tebas a trobar-lo. És un hitita de cinc peus d'alt, de forta complexió i ulls color castany. S'ofereix mitja peça d'or a qui doni informació sobre on es trobi o a qui el torni a la botiga d'Hapu el teixidor, on es teixeixen les més belles robes al gust de cadascú."

Ja veus tu, busca un esclau fugitiu i de passada, com qui no vol la cosa, t'entafora això de les teles. L'Hapu aquest deu ser l'amo ara de la "La casa de las Mantas", el paio.

I posats a fer, que us sembla si ja també em faig el tebasenc i us encolomo un jeroglífic a l'estil egipci? A veure qui el resol primer. Pistes: parlo d'un assumpte proper i, dos, d'uns altres en el quals molts hi esteu implicats. És fàcil del cagar.

I jo no us faré venir a comprar res al terrat, tranquils... (o sí?)


Si t'ha agrada't, pots votar-me a:
Votam al TOP CATALÀ!

21 comentaris:

Andrea ....de acà y de allà ha dit...

Algo se entiende..al menos creo entender algo jajaja que no es lo mismo...a ver quien se anima y lo descifra correctamente.....y menos mal que avisas que no vendes nada, pero este de tebas mataba dos pàjaros de un tiro..( el tema de la publicidad ya era caro en aquellos tiempos)

Rita ha dit...

El 13 de maig,a les 20 h. presenteu el llibre?

Alguna cosa del mort que sempre parles, però que no sé de què va i una altra de les històries vehinals. Demanes com tenen els dos temes la gent?

Striper ha dit...

Cony doncs no se jo clar lo de la cervessa, potser alguna cosa de histories veinals.

Rita ha dit...

Uff... era tard... veïnals! :P

rosa ha dit...

eooooooooooooooo,quan et veure amb boles? t'hauràs d'emprenyar molt més?
T'he deixat un correu.
un petó

Jo Mateixa ha dit...

Lo meu son les sopes de lletres, ho sento :-S

mossèn ha dit...

és ben senzill ... diu així : sigue buscando, hay miles de premios !!! ... salut

Joana ha dit...

A veure...
" El Veí de dalt presenta un llibre ( A dues llengües i a quatre mans ? )el dia 13 de maig a les 20 hores. Hi haurà refrigeri! "

I...El cadàver ...com el tenim?

I ...Les Històries veïnals...???

Apala, espavileu-vos!

Bon pont si en fas!
Jo treballo! :(
Hi ha premi si encertem el geroglífic? ;)

Robertinhos ha dit...

nene, no sabia que també sabies descifrar jeroglífics egipcis! ets un crack!

a veure si endevino el teu,

el 13 de maig a les 20h el veí us convida a casa seva per la presentació del seu llibre. Hi haurà birra gratis...la resta ho poseu vosaltres.

què tal el tema del cadaver?
i les histories veïnals?

Joana ha dit...

No s'hi val Robertinhos! M'has copiat! ;)

zel ha dit...

Jo també et volia copiar Joanna, perquè el veí diu molt diu molt i després sempre ens deixa amb l'ai al cor...Petonets, veí...Per cert, com tenim el cadàver exquisit? Jeje

Anònim ha dit...

...jo, això dels jerogíflics ho porto fatal, així que ni ho provaré! Si em deixes, agafaré una gerreta de birreta mentre espero que algú ens ho expliqui!

pel que fa al senyor de les mantes que feia publicitat ara fa tants anys... sorprenent! hehehe potser va fer fora l'esclau per a poder penjar una cosa així i deixar anar la gran frase! hehehe

Anònim ha dit...

uf veí som molt dolenta amb el jerolifics, però crec que la Joana ha encertat no?

Anònim ha dit...

La Joana ja ens l'ha desxifrat. Jo estic totalment d'acord amb ella.

Em sembla que falta el lloc de la presentació del llibre. Oi?

Anònim ha dit...

La Joana ja ens l'ha desxifrat. Jo estic totalment d'acord amb ella.

Em sembla que falta el lloc de la presentació del llibre. Oi?

El veí de dalt ha dit...

Ei Lobo!
algú ho treurà, ja veuràs!

Rita,
calentheta!

Striepr,
tu només veus el que t'interessa!

Rita,
ai! Sense "h"!

Rosa,
jo ja et veig pel celobert! I he vist el teu email, pe`ro segueixes sense fer els deures del cadàver exquisit! És que hauré de tirar la porta a terra?

Jo mateixa,
lo mue les sopes, a seques!

Mossèn,
tu sí que vales!

Joana,
i tu vals més encara!

Robert!
això de la cervesa gratis ho dius tu! Hi haurà cervesa: però paganini!

Joana,
és un copión aquest paio!

Zel,
està a ca la veïna de sota que no hi ha manera que es doni per al·ludida! Pots picar tu al seu replà!

Nur,
beu, però amb moderació, eh?

kpi,
la Joana la sap llarga...

Carme,
cert! El dia 6, el desenllaç!

Clint ha dit...

Birra qui parla de birra gratis?

Betty ha dit...

a mi no m'arribat cap cadàver! també he estat malaltona, i pot ser em perdo alguna cosa. Pasa pel blog. Petons

Robertinhos ha dit...

paganini? joder amb els polacs!

Joana, no t'he copiat...he readaptat el teu text

El veí de dalt ha dit...

Clint,
gratis, res!

Caliope,
sí que t'ha arribat! Que ho sé!

Robert,
és qeu sóc polac fins el moll de l'ós! i la butxaca!

Betty ha dit...

si, tens raó, ja m'harribat!