24 d’abril del 2014

De la carpeta del vei (28): L'altri

Surto de l'ostracisme voluntari al replà per anunciar al veïnat una notícia agradable. Resulta que un dia m'assabento de la convocatòria del concurs. Una altre dia decideixo participar-hi. Uns dies després esbosso quatre versos en un paper recuperant vells escrits. Un altre, decideixo enviar el poema al concurs i, finalment, ai làs!, em diuen que he guanyat el VII Premi de Poesia Jesús Serra de Palafrugell!

Doncs a recollir-ho, i cap a l'Empordà que falta gent. I especialment sent Sant Jordi! I es veu que hi havia més de 500 poemes en concurs en la meva modalitat. Encara hauré equivocat l'ofici...  De tanoca a tarambana.




L'altri

M’agrada veure’t com et pentines
d’esquena al món i a les ventades.
Blens que dibuixen atzars
per la cresta dels teus pits.
M’agrada acaronar-te el cos
nu, assegut a l’espona del llit...
Besar-te els mugrons irisats,
les mans valves, el sexe endurit;
hotel de velles topades.

Potser encendrem foc en alguna illa.
Una claror que un vigia atansi,
algun mot que el teu cos apami.
Jeu en aquesta catifa d’herbes altes:
el mantell de la nit ens serà propici.

Escriuré aleshores el teu nom a la riba,
abans que cap temporal l’esborri.
Sóc Ulisses sense nau.
Sóc Neptú sense trident.
No hi ha reialmes. No hi ha banderes.
Cap exèrcit assetjarà la plaça.
Cap enemic creuarà fronteres.
El nostre és un país petit, sense malícies.
Vull morir en tu, i no n’he après encara.

I de cop,
              es desferma la tempesta.

Hi ha algú més?, demanes.

Unes síl·labes que corren
a batzegades per la gola
i moren just abans de néixer.

Hi ha algú altre?, pregunto.

El silenci s’acotxa als teus ulls
amb volves de fum atrapades al sostre.
Respira fort, que la salabror retorna.
Deixa que el meu son t’aculli
com un jaç d’estels que aplana els marges.

Ens abaltim els cossos, doncs,
guerrers sense consignes.
No duem escuts, ni estàndards
tan sols un passat que ens justifica
i un paisatge erm a la butxaca.
Ens aboquem indolents
a un incendi de pous inacabats.

Diuen que hi ha una altra mar, t’afermes.
I la teva mà em mostra el camí
que només la complicitat atorga.

L’habitació és una glera,
els llençols un naufragi.
I aquell far, que res anuncia
una glopada de sal al teu baix ventre.
El silenci segella un pacte
que ens afebleix i perpetua.

No preguntis. No retreguis.
No demanis perquès ni et justifiquis.
El dubte ens honora i ens enalteix;
còmplices i estranys alhora.

I pels marges foravilers, laltri
ens sotja i ens vigila.

© elveidedalt, març 2014



14 comentaris:

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Felicitats, veí! Tens cops amagats!

sa lluna ha dit...

Mai és tard per canviar d'ofici!! ;)

FELICITATS!!
Aferradetes :)

Toy folloso ha dit...

Jo sóc de Palafrugell i els dos Serres de la vila son el barber i el pastisser.
La convocatòria en castellà?.
Ja ens aniràs fent cinq cèntims de tot això....

Monyofiné ha dit...

Això és una magnífica notícia! Enhorabona! (I no canvies d'ofici, hauries de mantindre els dos ;-)

Anna ha dit...

Veí ves pero en que jo també m'hi vaig presentar, i avui he mirat a la web els guanyadors, i en trobo que has guanyat tu!!! Moltes. Felicitats!!! M'ha fet molta il•lusió saber que eres tu. I el poema m'ha agradat moltissim. Petonets!

El veí de dalt ha dit...

Víctor,
tan amagats que ni jo els sé! Sort!

Sa Lluna,
Merci!

Toy,
el fulletó també estava en català, però no l'he vist a Internet. Vaja, ets plafrugellenc...!

Monyo,ç
merci, company!

Anna,
jo vull veure el teu poema! Me l'envies?

Elfreelang ha dit...

enhorabona poeta!

Glo.Bos.blog ha dit...

Quina sorpresa, Veí! No sabia jo que tenies ànima de poeta.
El felicito de tot cor pel premi que has rebut, molt merescut, per cert.

Laura T. Marcel ha dit...

Què bé, veí! Moltes felicitats! Quin any més prolífic aquest entre tots els de la comunitat! A gaudir dels èxits i a no parar!
Show must go on!!!

Gerònima ha dit...

És que escrius de perles...

:)

Felicitats nen!!!!

Josep Melero ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ROSA FORCADA ha dit...

M'agrada molt, Veí.

ROSA FORCADA ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
El veí de dalt ha dit...

Gràcies a tots i totes!