29 de gener del 2012

De poesia: J. V. Foix, en el 25è aniversari de la seva mort



Em sumo a l'homenatge blocaire que es a avui a J.V. Foix en ocasió del 25è aniversari de la seva mort. He de dir que el poeta no el conec gaire, però hi ha versos que formen part del meu imaginari particular: "És quan dormo que hi veig clar", "M'exalta el nou i m'enamora el vell", "Ho sap tothom i és profecia",... que a vegades m'agrada d'emprar segons l'ocasió.

Us deixo la darrera edició que s'ha fet sobre la seva obra que m'ha arribat a les mans: Cada poeta és ell, que aplega 19 poemes escrits i recitats pel mateix J.V. Foix (aquesta és la gràcia), i que conté un apèndix de cinc sonets i un text inèdits de l'autor (encara tñé més gràcia la cosa). L'obra l'ha editat la fundació que duu el seu nom conjuntament amb Eumogràfic,  i la recopilació ha anat a cura de Ramon Salvo Torres.

I aquí us deixo un poema del llibre (més que poema, jo diria que és poesia en prosa), recitat pel mateix Foix intitulat "Que hagin aparedat portals...", que formava part originàriament del llibre Gertudris (1927); un llibre que, per fer efemèrides, té 75 anys!




4 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Doncs sí que té gràcia escoltar la veu de Foix!

Aquest poema avui mateix l'havia llegit en algun blog...

montse ha dit...

M'ha agradat escoltar la veu.

Elfreelang ha dit...

Quantes perles...aquest llibre que dius amb la veu de Foix recitant ..una joia! no el coneixia...gràcies! miraré de cercar-lo i comprar-me'l...

ddriver ha dit...

tindries que escltar un guir dient que vol anar a la av Foix...