17 de febrer del 2012

Festa blocaire amb veïns i veïnes? Hosti! No us ho podeu deixar escapar



«Davant d'un teclat. La ment en blanc. Són les 12 de la nit. A fora només s'escolta la remor d'algun cotxe. La ciutat ja dorm. Miro per la finestra, veig llum en algun pis del costat. M'ho puc imaginar quasi com si ho estigues veient, m'imagino algun veí, que com jo, està davant del teclat intentant fer fluir les paraules, intentant escriure la primera història veïnal. »

No és un text fictici. Així començava, l’octubre de 2007,  un dels dotze relats que van composar la 1a Tongada de les Històries veïnals. Ha plogut des d’aleshores i s’ha escrit molt en aquesta escala comunitària que és Blogville.

En acabar ara just la 10a Tongada, miro enrere i veig amb il·lusió compartida, que al llarg d’aquests quatre anys, 102 blocaires de diferents parts de Catalunya, de la resta dels Països Catalans i àdhuc de l’estranger, hem escrit, plegats, en català i en castellà, la xifra gens menyspreable de 97 relats, 5 cadàvers exquisits, 2 microrelats, 1 renga i 1 hipertext veïnal. M’ho miro, i no m’ho crec. M’emociono i tot (que ja és estrany en mi). Podem dir, amb indissimulat orgull que hem fet, entre tots plegats, una fita digna de tenir en compte en el món de la literatura 2.0.

I també està bé que després de tant de temps,— i alguns i algunes des del primer dia, amb tossuderia digna del millor davanter de l’Alcoià (aquell que rematava els córners que ell mateix xutava)  — ho vulguem celebrar conjuntament.

És per això, doncs, que uns quants veïns i veïnes es van sumar a la crida que la RaTeta Miquey  i un servidor vam fer un mes  enrere. D’aquella crida han sortit nou valents que ens hem liat la manta al cap i hem muntat una

                                FESTA-SOPAR VEÏNAL!!! 

I aquest cop, no és virtual, si no ben palpable. El dia? El dissabte 14 d’abril (de 2012, és clar); una data escaient per les reminiscències històriques (podríem declarar la República de Blogville!). I en un lloc cèntric de Barcelona, per facilitar l’accés a tothom. Una festa que començaria a les 19 h i acabaria... quan ens fotin fora del local. Reservat per nosaltres sols, per cert. Inconvenients? Només un: que no és gratis. Caldrà que reserveu uns 20 euros pel cap alt. Més barat, ni a Andorra!

Serà un trobada entre entranyable i divertida. Per llegir i escoltar. Per riure i xerrar. Per descobrir rostres i mostrar identitats (si es vol, és clar!). La invitació és oberta a tots els veïns que heu participat algun cop en les Històries veïnals, però és oberta també a tots aquells blocaires que sou seguidor/es d’aquest i d’altres blogs de la Catosfera. Si hem de posar numerus clausus, ja avisarem... però no crec que arribem a tant!

I què cal fer per apuntar-s’hi? Doncs dir-ho per correu  a:

soparveinal@gmail.com  

i ja anireu rebent la informació pertinent. Per raons òbvies d’organització, la data límit per inscriure’s és el 30 de març (de 2012, és clar).

Ja tenim un logo, ja tenim una Comissió Organitzadora, ja tenim data, un local idoni, ampli i amb un petit escenari, menú emparaulat i algunes idees divertides que ens bullen pel cap. Si en vols proposar alguna, pots fer-ho sense embuts i col·laborar en la logística. De debò que seràs benvingut/da i t’ho agrairem. Si no, vine aquell dia i gaudeix amb la penya.

No cal dir la il·lusió que em faria saludar personalment a alguns de vosaltres. I que vosaltres saludéssiu personalment a alguns amb qui heu escrit relats memorables.

Fins i tot, fins i tot... dic que al millor, fins i tot, podrem tenir una sorpresa aquell dia: un llibre imprès de les Històries veïnals. Però això ho deixo per al proper post.

Les emocions fortes, a poc a poc... que hi ha que teniu una edat... ;-)

[I ja tardeu a apuntar-vos...]



20 comentaris:

mar ha dit...

Quina festassa!
Tots els veïns convocats!
No s'hi cabrà!

Aquesta no me la perdo!

;)

El veí de dalt ha dit...

Mar,
serà sonada...! Apunta,t al Gmail hi ja rebràs novetats!
Ens veiem!

Joana ha dit...

Ja
tinc el logo al blog :)

mar ha dit...

Ep!
Jo també vull posar l'enganxina a la meva porta!
Puc?

Barbollaire ha dit...

Doncs mira...
em sembla que no me la perdré...
ni que sigui per poder veure les "meves nines" totes juntes...;¬P

Una idea genial, veí..
ja ho deien aquells:
"Al César lo que es del César y a dios... muy buenas..."

et va bé que et faci propaganda a les meves cases?

zel ha dit...

Per poc que pugui, aquesta vegada hi vull venir, què collons, ara, m'heu de prometre que em vindreu a buscar que segur que em perdo!

Glo.Bos.blog ha dit...

Jo també he posat al logo!

Joan Recordà i Pellicer ha dit...

no hi som tots...

encara hi faltes tu!

Elfreelang ha dit...

Ui festa blocaire i el dia de la república! no ens tancaran a tots i ens duran emmanillats i emmanillades al cau del PP? bufa manela! em pensaré si m'apunto dius que està obert a tothom? Bé jo no he participat mai com a veïna d'escala en aquest blogville però si m'hi passo per aquí...miraré a veure què s'ha de fer...ipso facto! això pot ser una festassa!

Violeta ha dit...

Osti, Veí, jo no he fet cap relat veinal, però sí que he escrit un relat a dues mans (com tu ja saps...) No sé si amb això ja en tinc prou per poder participar en la moguda... D'altra banda, quina vergonya, tanta gent coneguda virtualment, i tan tímida com sóc jo...
Bé, ja diràs. M'apunto la data i l'adreça.

Petonsssssssssssss...!

El veí de dalt ha dit...

Joana,
Fem-la grossa!

Mar,
I tant! Agafa'l d'aquí!

Barbollaire,
Ja veurem de qui són les nines...i les ninetes.
Recorda'm q et dec un cal bot...;-)

Zel,
Si cal et vinc a buscar al Pol sud si has de venir!
Ens veiem...!

Gol.bos,
Molt bé!

Tomàtec,
Això , fem proselitisme!

Elfreelang,
I tant q estàs convidada! No és obligat haver fet cap HV.
T'hi esperem!

Violeta
El mateix et dic. Serà un plaer conèixer una blocaire com tu!
Fora vergonyes! ;-)

Joana ha dit...

Uixxxx vergonyosa la Violette... no dona. Va apunta-t'hi que ens veurem :)

El veí de dalt ha dit...

Joana,
no és la Violette qui s'apunta. És la "Violeta" una altra blocaire! Ja veig que aquest color tira molt per Blogville...! La Violette no dóna senyals de vida...és estrany!

Rita ha dit...

M'apunto!

Comissió Organitzadora Sopar Veïnal ha dit...

Rita,
t'apuntem però has d'enviar un emial a soparveinal@gmail.com perquè et tinguin controlada.

Joana ha dit...

Ostres!!! Li haurem denviar un mail particular a la Violette.Catxis.No m'havia fixat amb la Violeta.Maco el color, tens raó :)

kika ha dit...

ja està! ja m'hi he apuntat! amb ganes de veure tot el veïnat junt!

fanal blau ha dit...

Veí!

ara t'escric un correu perquè m'hi apuntis si em voleu!!!!
Una abraçada!

El veí de dalt ha dit...

Kika's i Fanal,
Apuntades! I tant q us volem!

Jordicine ha dit...

Jo m'hi apunto. Podeu comptar amb mi. Ja ens aniràs informant. Una abraçada.