13 de juny del 2010

13, rue de Blogville: la iaia amant dels animals

fotografia i photoshop: Helena Batlle
maquillatge: Cazcarra Image Group
—Titis, titis, titis,… I quin és l’ocellet més boniquet? Quin és el perdalet més coquetó?
—Ruuacc, ruuuac...
—Aish! I que rebonicó que és el meu perruconet!
—Miau, miau,...
—Si, Mixonet, tu també ets molt bufonet. No siguis gelós. Vine aquí, a la faldeta de la mare.

Ding, dong.

—Sí..., qui hi ha?
—Senyora .., sóc jo; el veí, el veí de dalt.
—Ja va, ja va... I què vol vostè ara...? Ja ha trencat una altra canonada?
—Això no és seu? —li ensenyo un lloro agafat pels peus.
—Ai, verge dels set dolors! D’on l’heu tret? No veu que es mareja així, cap per avall? Assassí!
—Assassí? Doncs té sort que no li he retorçat el coll! Ha entrat a casa i m’ha fotut enlaire tot el sofà i els coixins amb el seu bec del carall. A veure si tanca millor aquesta bestia!
—Bestia! Bestia vostè —i mentre me l'agafa de la mà i comença a donar-li petons, afegeix— Pobrissó...! No veu que volia jugar...? Què no ha estat nen mai, vostè?
—Senyora, que estem parlant d’un lloro, d’un pajarrao  repulsiu, no d’un nen!
—Vostè sí que és un pendó i un pajarraco! Que es pensa, que no sé que cada dia pugen a casa seva tot de creditors, que té més deutes que el Millet aquell!
—Doncs miri, deixi’m alguna de les seves bestioles i els hi fotaré pel cap per donar-los la benvinguda...
—Els meus fillets són molt sensibles. No saben estar fora de casa...
—Fillets? Que els ha parit vostè? Ja veig que té cara de foca, però tant?
—Vostè és un maleducat, un brètol, un insensible, un provocador...

La deixo amb la paraula a la boca. Abans, però, aprofito per donar un cop de peu al gat llardós que se m’havia ficat entre les cames. “Marramiuaaaauuu!”.

—Mixeta, mixeta...! Vine aquí, que aquest energúmenu encara et farà mal.

A prendre pel sac! Coi de lloca! No tinc prou amb tot de veïns tarats de l’escala que a sobre he de suportar les bestioles d’aquesta vella xarona! Algú té una escopeta?

4 comentaris:

La Mare dels Nens ha dit...

Vostè creu que ha de parlar d'aquesta manera a les persones grans??? maleducat!!!

Eli ha dit...

Ohhh!!! Que exagerat!!Pobre dona!!! Si li haurieu de fer un monument...La Protectora d'animals, li hauria de fer un monument!!!
;-D

Albanta ha dit...

Jo vull una veina així!!! M'encanten aquestes dones rodejades d'animals!!
Veí ... si m'entere que et desfàs d'alguna d'aquestes bestioles em desapunte de la comunitat de veins!!!

Montse ha dit...

jejejeje

sou genials!