9 d’abril del 2010

De teatre (5): Más allá del puente

Qui no vol tenir una darrera possibilitat?

Dues persones es troben dalt d’un pont. Són al cap del carrer. Al final d’un passadís incert. Els uneix una decisió terrible: són a punt de trencar amb tot, d’estimbar-se cap un final irremeiable. El pont és una manera com una altra d’acabar amb un desengany. Ni pastilles, ni penjaments, ni pistoles, ni tall de benes, ni enverinaments,... Un pont té un to de romanticisme que cap altre mena de suïcidi té.

Ell (Alex Brendemülhl) és un artista. Viu i pensa com a tal. Una mica maldestre, despistat, vague, bon jan. Està pintant un quadre immens que mai dona per acabat. Com si quan ho fes, arribés a un desig acomplert que tem. Ella (Marta Torné) és actriu en hores baixes; somiatruites, ingènua, esotèrica, que intenta obrir-se camí en la moda o la publicitat- Tots dos han fracassat estrepitosament en les seves relacions i sembla que el destí els doni una nova (darrera?) possibilitat. Bé, per ella és el destí; per ell, és l’atzar.  En el fons, s’assemblen ben poc; però una atracció irresistible els fa desdir. I decideixen viure plegats. Donar-se una darrera possibilitat.

Es faran tres promeses que mai hauran de trencar: no preguntar-se pel passat propi, no tornar mai al pont on es van conèixer; no dir-se mai “t’estimo”. És factible viure amb aquests condicionants? Ells dos ho assagen. Aguanten. Però evidentment, fracassen. Fantasmes del passat, retrets insubstancials, picabaralles quotidianes afloriran amb el temps. Com en totes les relacions. Cop de porta i via fora. Soliloquis, notes d’humor i un diàleg amb el públic. Una posada en escena sòbria amb el recurs original del vídeo. Unes peces musicals ben trobades entre escena i escena.

L’obra no passarà als annals de la dramatúrgia, és cert; però es deixa veure. I seguir. Hi ha un final optimista. Creïble o desitjable, potser; però que deixa un gust dolç als llavis. Potser ingènuament dolç. Sense condicionants.

Una cosa us quedarà clara: l’Alex Brendemülhl és un actoràs. Es menja a la Marta Torné a l’escenari de ple a ple. I això que la noia hi posa ganes i té un bon culet. (Val, veïnes, ja em podeu fotre dalt del pont pel comentari.)

15 comentaris:

BACCD ha dit...

Si fos a BCN l'aniria a veure. M'encanta el teatre. I ja fa anys que no el trepitjo.

Mireia ha dit...

Totalment d'acord, ell és un actoràs, però aquest comentari del cul... ai, veí!!!

no sóc a barcelona, llàstima!!

SU ha dit...

Veí,

No tinc el gust de "conèixer" el culet de la Torné, però t'he de dir que el de l'Alex tampoc no està gens malament!!!

Molts petons!

Confesso que et llegeixo amb retard (menys avui!), però que no t'oblido, eh!

SU

Garbí24 ha dit...

Interessant però em cau lluny, tot i que lo del culet tira sempre.....

Anònim ha dit...

SI SR0.MOLT BONA,MALGRAT "EL CULET" ELL ESTA MOLT MILLOR.LO PITJOR ,EL PUBLIC,ERAN GENT DE TV.BASTAN FRIKIS.
JUGANT AMB BCN.

Candela ha dit...

...cop de mall pel comentari del culet... Quines ganes d'anar al teatre...ni t'ho imagines!

Srta. Tiquismiquis ha dit...

Ell increible cert, ella.. no ho fa pas malament.
La música ben triada.

La tornaria a veure.

Joana ha dit...

I on dius que la fan?
He de baixar a BCN un dia d'aquests...

RaT ha dit...

em feia mandra per ella però ja que ho recomanes, buscaré algún descompte per anar-hi. Des que tinc el TresC que l'exprimeixo!!! per cert, que ningú es molesti amb Tres Dones i el Llop...

Six X ha dit...

jo també en tinc ganes de veure-la, però si no surten de gira em serà impossible, ¡i això que tinc moltes ganes de veure el "culet" de l'Alex, que a part d'agradar-me com actor està molt però que molt bo!!

Violeta ha dit...

M'agradaria veure-la.

Carallot, pel comentari del "culet", calvot.

El veí de dalt ha dit...

Dusch,
el teatre o BCN?

Mireia,
és que m'agrada provocar...

SU,
perquè no heu vist el meu!!! ;_)
Jo tampoc us oblido.

Garbi,
tira i arrossega.

Jugant,
vols dir que em vas veure?

CAndela,
si tu ja ets el teatre en si!

Srta. Tiquis,
doncs jo no.

Joana,
al Borràs, a la Pl. Urquinaona.

Rateta,
el Llop, qui és?

SiX,
buenuu, no serà tant...Posar cara de bon minyó i noi indulgent amb problemes metafísics ho fem tots. I així ens va!

Violeta,
sabia que us arribaria al cor! ;-)
Ja caminem millor?

Tot Barcelona ha dit...

será interesant...

Cris (V/N) ha dit...

Dubtave entre aquesta i "Un Déu salvatge".... alea jacta est.... ja t'explicaré la segona opció, que estaré a primera fila veien a 4dels grans ;) Petons veïnals!!

Violeta ha dit...

Veí, ara, amb una crossa, semblo la iaieta del bastó.

:(((((