28 de febrer del 2007

Terminologia pràctica

Els comapnys que tinc a l'Institut d'Estudis Catalans, (sí aquells del Diccionari de la Llengua Catalana, no la del 69, si no la que les noies teniu sempre accelerada (;-p); m'envien una relació de nous termes que volen incloure en la nova edició. Potser tabé us ha arribat perquè són molt promiscus i prolífics.


Els dono el meu suport als nous termes, entre altres coses, perquè segur que com jo, us hi veure reflectits/des en alguna definició (m'estalvio dir en quina). Si en teniu d'altres propostes, no dubteu de fer-m'ho saber, que els la faré arribar.







AMIC: persona del sexe masculí que té un "nosequè" que elimina tota intenció de ficar-se al llit amb ell.

AMIGA: persona del sexe femení que té un "nosequè" que afegeix tot tipus de morbo al fet de voler-se ficar al llit amb ella.

AMOR: paraula de quatre lletres, dos vocals, dos consonants i dos idiotes.

ARQUITECTE: un tipus que no va ser prou home per ser enginyer ni prou
marica per ser dissenyador.

AUDITOR: és el que arriba després de la batalla i fueteja els Ferits.

BALLAR: frustració vertical d'un desig horitzontal.

BANQUER: un tipus que et deixa el paraigua quan fa un sol radiant i te'l demana quan comença a ploure (Mark Twain).

BOY SCOUT: un nen vestit de gilipolles manat per un gilipolles vestit de nen.

CONSULTOR: algú que et treu el rellotge del canell, et diu l'hora i et
cobra per això.

CAPELLÀ: persona a qui tothom diu pare menys els seus fills que li diuen oncle.

DIPLOMÀTIC: aquella persona que et diu que vagis a la merda de tal manera que estàs ansiós per començar el viatge.

MAL DE CAP: anticonceptiu més usat per la dona dels 90.

ECONOMISTA: un expert que sabrà demà que el que va predir ahir no ha
passat avui.

ETERNITAT: temps que passa des de que acabes fins que la deixes a casa
seva.

FÀCIL: es diu de la dona que té la moral sexual d'un home.

FÍSIC QUÀNTIC: un home cec en una habitació fosca, buscant un gat negre que no és allà.

FUTBOL: allò amb que tota dona es casa, sense saber-ho.

HARDWARE: part de l'ordinador que rep els cops quan el software es penja.

IMPACIÈNCIA: esperar amb pressa. (oximoron!)

INDIFERÈNCIA: actitud que adopta una dona envers un home que no li
interessa, que al mateix temps és interpretada per l'home com "s'està fent la difícil".

INFLACIÓ: haver de viure pagant els preus de l'any vinent amb el sou de l'any passat.

INTEL·LECTUAL: individu capaç de pensar més de dues hores en alguna cosa
que no sigui sexe.

LAMENTABLE: home amb una erecció que camina cap a una paret i la toca primer amb el nas.

LLENGUA: òrgan sexual que alguns degenerats utilitzen per parlar.

NIMFÒMANA: terme amb el qual un home defineix a una dona que desitja tenir sexe més sovint que ell.

PESSIMISTA: optimista amb experiència.

PROGRAMADOR: el que et resol un problema que no sabies que tenies d'una
manera que no comprens.

PSICÒLEG: el que mira a tots els altres quan una dona atractiva entra a l'habitació

TREBALL EN EQUIP: possibilitat de culpar als altres.

URÒLEG: és el metge que et mira el penis amb despreci, te'l toca amb fàstic i et cobra com si te l'hagués mamat.




30 comentaris:

Unknown ha dit...

M'agrada especialment la de lamentable :p

Montse ha dit...

Veí, se t'ha descoll...nfigurat el blog :(

M'encanta la definició de físic quàntic!!!!!!!!!!!! Molt, molt! (és la millor)

Què et pensaves, que et diria que m'agradava més la de nimfòmana? Doncs noooooooooooooo!!

:P

petonets

Joana ha dit...

Em quedo amb el de psicòleg...és ben cert!!
;)))

euria ha dit...

N'hi ha unes quantes q fan somriure...em quedaria amb la de diplomàtic i lamentable...:)

Anònim ha dit...

Molt bo!!! :)

no em puc quedar només amb una! Totes són molt bones!

Déjà vie ha dit...

es bonissim! m'ha encantat. Et felicito pel post em sembla molt xulo.

gatot ha dit...

veí... t'has deixat la de l'estrés:
situació en què està el cervell des de que et lleves fins que arribes al lloc de treball!

petons i llepades estressades!

Pd40 ha dit...

XDD Veí, en conec un que treballa a l'IEC... ja li diré, espero que no li sembli 'lamentable' :)

BACCD ha dit...

Per aquest post també et podrien pagar, eh?

Amb això de l'IEC m'estàs fent pensar si no haurem estat veïns de carrer, i no només això.

Puji ha dit...

Genial! Hauria d'haver-hi definicions d'aquest tipus als dicionaris. Vinga veí fes gestions amb les teus col·leges del IEC.

A mi m'agrada la de l'uròleg.

Clint ha dit...

Ei veí molt bo! ara bé l' Uroleg, a més a més no és el que també et fot el dit per on no hauria de fer-ho...excepte que no sigui la teva parella?

Anònim ha dit...

"Treballar en negre": contracte en pràctiques.

"Llegir entre línies": no entendre'n una kk.

"Solidaritat": dèfic fiscal amb nocturnitat i alevosia

Candela ha dit...

Molt bo Vei!!!!

Ho sento, per ara he aparcat al Marsé (a veure si el capde tinc unes hores per llegir seguit i hi torno) i estic amb Eduardo Mendoza (el misterio de la cripta embrujada).

Montse ha dit...

Candela, de l'Eduardo mendoza per mi el millor és "Sin noticias de Gurb", però ara se'm tiraran al damunt uixx.. (xq en té de molt "més millors", segur,segur) però jo vaig riure moltíssim amb aquest...

ai, veí, que tinc un mal costum (apropiar-me de les cases alienes per fer-la petar)

ptnts

Candela ha dit...

Veí, permís per parlar amb l'Arare,
Arare, sí el del Gurb ja l'he llegit una pila de vegades, em va encantar i vaig riure molt! Aquest que estic llegint ara (ja me l'acabo) té alguns cops molt i molt bons!!! Crec que faré un post i tot! He agafat un altre del Mendoza que també sembla així de riure (ara no recordo el títol).

Vaig buscar la Regenta per el que vas dir, però...uffff. massa gruixut!!!!

Oriol ha dit...

plas, plas, plas, plas.
Impossible quedar-se amb una.

Oriol ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
El veí de dalt ha dit...

Tirai,
encara no conec cap "lamentable", ni que tu el vegis!

Arare,
negre, negrot!

Joana,
Buf! Sort que no tinc res de psicòleg! Jo sempre miro on s'ha de mirar!

Euria,
benvinguts els teus somriures al meu replà!

Annatarambana,
celebro qeu t'agradin; pero no són definicions meves, eh?

déjà vie,
et dic el mateix que la tarambana

gatot,
doncs ami l'estrés em durà abans, durant i després. Execepte quan estic en situació...ja m'entens.

pd40,
espero que no sigui el presi!

dusghel,
doncs, l'IEC està al carrer del Carme. Jo hi passo de tnt en tant...

Puji,
és que sempre hi ha algú que et toca els collons quan no vols; i qui et vols que te'ls toqui, doncs, això..., t'envia a un psicòleg lamentable.

Clint,
i jo que em pensava que el dit era perficar-te'l al nas!

Crue,
el dit a la llaga, eh?

Candela,
i amb "La ciudad de los prodigios", El laberinto de las aceitunas", i "Sin notíciaas de Gurb", del millor d'aquest paio.

Arare,
veus? Ja tornem a coincidir. Per cert, cap problema per fer la xerrada al meu replà. Si voleu, us porto el cafè...

Candela,
sol o amb llet? Per "La Regenta", espera't.

El veí de dalt ha dit...

Tirai,
encara no conec cap "lamentable", ni que tu el vegis!

Arare,
negre, negrot!

Joana,
Buf! Sort que no tinc res de psicòleg! Jo sempre miro on s'ha de mirar!

Euria,
benvinguts els teus somriures al meu replà!

Annatarambana,
celebro qeu t'agradin; pero no són definicions meves, eh?

déjà vie,
et dic el mateix que la tarambana

gatot,
doncs ami l'estrés em durà abans, durant i després. Execepte quan estic en situació...ja m'entens.

pd40,
espero que no sigui el presi!

dusghel,
doncs, l'IEC està al carrer del Carme. Jo hi passo de tnt en tant...

Puji,
és que sempre hi ha algú que et toca els collons quan no vols; i qui et vols que te'ls toqui, doncs, això..., t'envia a un psicòleg lamentable.

Clint,
i jo que em pensava que el dit era perficar-te'l al nas!

Crue,
el dit a la llaga, eh?

Candela,
i amb "La ciudad de los prodigios", El laberinto de las aceitunas", i "Sin notíciaas de Gurb", del millor d'aquest paio.

Arare,
veus? Ja tornem a coincidir. Per cert, cap problema per fer la xerrada al meu replà. Si voleu, us porto el cafè...

Candela,
sol o amb llet? Per "La Regenta", espera't.

BACCD ha dit...

Justa, el carrer del Carme :-) No sé llavors si hauràs treballat a l'IEC, si dius que passes pel carrer del Carme de tant en tant, o si només hi tens companys. Ho deixarem així :-)

Dessmond ha dit...

Finalment descobreixo que a l'Institut d'Estudis Catalans si fa feina que mereix la pena!
Gràcies per mostrar-nos les evidències!

El veí de dalt ha dit...

dusghel,
ho deixem aquí.

dessmod,
bentornat! No posteges però comentes; bé!

Pd40 ha dit...

No és el presi... a veure si ens trobarem tots pel carrer del Carme.

Mikel ha dit...

jusajsauasjuasujasuasjausujsau
son unes definicions genials!!!

Florilla ha dit...

uauu!!! fantàstic!!! és bona i certa la de pessimista....i em quedo (si puc) amb la de treball en equip.

Candela ha dit...

Per mi sol amb dos sucres si us plau!

Waipu Joan ha dit...

carai, quina gràcia noi...m'has fet passar una agradable lectura!

El veí de dalt ha dit...

pd40
A veure...

Florilla,
Benvinguda. Però espero que no t'agradi carregar-li el mort als altres.

Candela,
Marchando!

Joan,
Bentornat!

Anònim ha dit...

ja ja ja !!! genial, m'ha encantat ;-)

rhanya2 ha dit...

Com he rigut!!! Ooooh! Que divertiiit!!