23 de maig del 2009

FESABID 09: el veidedalt de congrés


Acabo de tornar de dos dies de congrés a Saragossa. El congrés biennal que organitza FESABID, la Federació Espanyola de Societats d’Arxivística, Biblioteconomia, Documentació i Museística, que ha organitzat les XI Jornades espanyoles de Documentació sota el lema “Interinformación”. Tot un títol que amaga una filosofia de vida.


M’interessaven les xerrades sobre webs socials i el món de la web 2.0 (tot i que ja se sent a parlar del 3.0). I ja que hi era, em va tocar moderar una de les taules rodones. No sóc bibliotecari ni documentalista, que consti; però sempre m’ha semblat un col·lectiu maltractat pels estaments dirigents i, en canvi, són qui ens treuen les castanyes del foc manta vegades. I a banda, és clar, és un món ple de dones!


Cada dia estic més convençut que les administracions públiques han de fer ja el salt (que algunes han fet) al món de la participació social en les seves relacions amb els ciutadans o seran superades i arraconades per l’onada digital que ens arrossega a tots. Ja no és que Catalunya serà blocaire o no serà (el veí dixit fa un parell d’anys). És que el món serà digital o no serà. M’encanten els llibres. És el millor invent de la humanitat. Però acabaré tenint, com tots vosaltres, un e-book d’aquí dos anys màxim i aprenc més ràpid a l'ordinador que no en moltes hores que em passi a la biblioteca. Que també està bé...


Com gestionar la fractura digital d’aquells que quedin fora d'aquest món de les noves eines de telecomunicació i de la informació (per edat o per manca de recursos), altrament dites TIC, serà tasca dels governs d’aquí no res.


Vaig trobar gent molt interessant en el congrés. Amb el cap ben moblat i les coses clares. També, és clar, hi havia il·luminats i cagabandurries, com a tot arreu. Si us interessa el tema; crec que les actes les pengen a la seva web.


Fixeu-vos que us dic... (i que consti que ja se m’ha passat la “cogorza” de la festa de la nit de clausura. Per cert –i obro parèntesi–, la gent deuria estar pitjor que jo quan alguna bibliotecària de somriure amable em va insinuar “si feia balls de saló”. Collons, si em trepitjo a mi mateix quan ballo! Sota la lluna de les quatre de la nit fins i tot em semblava que la Pilarica era un monument bell...)


Tanco parèntesi.


,,,doncs us deia que d’aquí deu anys els diaris de paper deixaran de tenir sentit: tots els veurem en versió digital o des dels nostres mòbils. I si no, d’aquí deus anys, si encara esteu pel replà, en tornem a parlar.


Les paraules de la presidenta de FESABID, Glória Pérez-Salmerón sobre l’objectiu de les Jornades.



Les paraules d’Ícaro Moyano, responsable de Tuenti; un dels gurús actuals de les xarxes socials.


Les paraules de la periodista Giorgina Cisquella, que va fer la conferència de clausura (que per cert, em va decebre moltíssim).


PS
(Per cert, encara hi ha ganes de fer una revetlla de sant Joan al terrat de cal veí?)

Si t'ha agrada't, pots votar-me a:
Votam al TOP CATALÀ!

13 comentaris:

gatot ha dit...

ai, veí! i després diràs del nadador... si esteu fets l'un per l'altre! :D
ell desaprofitant la nit i tu... també; feia mesos que no llegia una declaració tant explícita en una insinuació... i tu en orsay... jajajajaja
valga'm deu senyor... quin parell de dos!
petons i llepades documentades i arxivades!

Violeta ha dit...

Ostres, Veí, mira que entrebancar-te amb tu mateix, quan balles...Jajaja...! Això és més difícil que ballar bé, t'ho juro.

Ei, l'interès per la revetlla, almenys per la meva part, segueix en peu.

Dessmond ha dit...

Ets el segon que conec que hi va.
Quin post tant complert!...
Parlant del món digital, coneixes Spotify?. És bestial.

helena ha dit...

Jo vaig estar a la cloenda i la veritat s'hem fa fer molt pessat i és una llàtima perque sembalva interessant... Menys mal que estava al darrera de tot si no els meus badalls haguessin pres l'atenció del respectable jejejje.

Respecte a la Verbena, si no tinc feina i no hi han petardos (ni de pirotecnia ni dels altres), potser m'apunto i tot.

RaT ha dit...

Aquest hivern vaig fer un taller de tele per mòbil que m'ha canviat la vida: una xulada, bestial. Estic totalment d'acord am el post tot i que crec que mai m'acostumare a l'Ebook.

El Spotify, com diu lo Dessmond, és una guapada. Música a dojo. Llàstima que per accedir t'hi hagin de convidar (si algú vol, tinc alguna invitació).

Sobre la revetlla, una pregunta: tinc una amiga molt tímida, mulatona amb cames llargues però que quan un xicot li parle, enrogeix... no és veineta però, la puc convidar??

javier leiva ha dit...

Hola,

Les actes ja estan disponibles:

http://www.fesabid.org/zaragoza2009/?page_id=53

Salutacions.

Joana ha dit...

Ai! Com t'agrada passejar i anar a congressos!!!!
I dius que no balles bé?
Jo espero ser-hi, a la revetlla :)

El veí de dalt ha dit...

Gatot,
em sembla que el nadador també estava per alli a veure què pescava...

Violeta,
doncs em reserves un bolero a la pista e ball!

Dess,
qui és l'altre?
Spotify? No... ho busco

Helena,
vas estar a la cloenda? Quina pallissa la Cisquella, oi? Estaves fent fotos o roncant?
Ah! I a al revetlla hi haurà petards d'uns i altres; però pots venir igualment! ;-)

Rateta,
tu saps de tot, oi? ;-))))
Mulata has dit! I do! Salsa assegurada!

Javier,
merci per la informació.

Joana,
ja hi comptava!

RaT ha dit...

Veí.. yo solo sé que no sé nada, que va dir aquell... tot va ser fruit de la casualitat... una abraçada grooossssa...

SU ha dit...

Kunfirmat!

De congrés o trepitjant els peus de la seva parella de ball... segur que el Veí és un crack!

D'aquí deu anys al replà? Jo no vull perdre pistonada...

Et llegeixo i en frueixo,

Salut,

SU

El veí de dalt ha dit...

Rateta,
casualitat? Hmmmm....

Su,
et dec un cafè...o mil!

Healthy Diet ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Bar Coding Services ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.