12 de març del 2008

EL PLEVE, la poligàmia i el Zinc

(post dedicat al mestre Zinc)

Aquest és un post a raig fet. Sense pausa ni pressa. Vinc del pis del Zincpiritione a tornar-li el xampú que un dia em va prestar - el gel ja me'l deixen d'altres- assegurant-me que acabaria amb la meva alopècia galopant que fa temps em sotja amb nocturnitat i alevosia (com el taloneig d’una veïna noctàmbula i xamosa) ; i resulta que, fent-la petar amb el seu enciclopedisme decimonònic habitual, m’he assabentat que a les eleccions generals del passat diumenge (sí, tu: resulta que van haver-hi eleccions, per si algú no s’havia assabentat), es van presentar la bretolada de 97 partits o coalicions polítiques. Coi!, hagués estat la repera donar un escó a cadascun d’aquests partits i la resta, a repartir entre las niñas de Rajoy i els barons del PSOE. Total, haguéssim tingut una mica més d’espectacle al Congrés que el que donarà el Chiriquipiqui aquell (s’escriu així?). que anirà a Eurovisió.

En fi, al que anàvem, que juro que no faré cap pausa ni cap quiriqui mentre escric aquestes ratlles. Ni em ficaré cap ídem entre pit i esquena. Em deia el nostre estimat veí Zinc (un paio que si mai es presenta a res, que tingui clar que té el meu vot assegurat a canvi de res; bé; a canvi que em torni a deixar el xampú); deia, doncs, que a la meva pregunta de (sí, digueu-me obsessiu ple tema) quin seria el partit que havia quedat en el lloc 69, va el paio i em respon, a cor què vols: el PLEVE. Bé ell ha dit exactament: “PE punt ELA punt E punt VE BAIXA punt i E punt”. Es que el Zinc és així, que voleu que us faci…

I m’ha dit més encara. "El seu president es diu Enrique Jesús Garcia MANTECA". Recoi! (que vol dir “coi” dos cops); amb aquest cognom estava cantat que acabaria el 69. I es guapot el noi, eh xiquetes?

I té sort que el Marlon Brando no passava per allí, ni això era París ni sonava cap tango... que si no... I vosaltres direu: que coirecoi (que vol dir tres cops coi) vol dir PLEVE? Això no és “plebs” en l’idioma hispànic, i mal escrit a sobre? Serà una escisisó del PP? Doncs no: PLEVE és Partido Liberal del Empleo y la Vivienda Estatal. O sigui, que vol que tos siguem funcionaris d’Hisenda (m’apunto) i que tinguem la llar en algun lloc de les Espanyes (em demano Salamanca; així podré anar a consultar l’arxiu aquell sense pagar l’AVE).

En fi, que no me n’he pogut estar de fer un breu escrit i treure a col·lació alguna de les pèrles del seu programa electoral. Perquè, encara que no us ho creieu TENEN PROGRAMA ELECTORAL!!! Les fotos del gat i el gos que surt a la seva web (a tot dieun web ara) sota l’epígraf “Medio Ambiente” m’han cridat l’atenció d’una manera, diguem-ne, salvatge; com quan em poso a ballar tangos; i he anat de cap. En trec un extracte (les cursives són meves): «Está a favor de una ley eficaz contra el maltrato animal para que se les trate con cierta dignidad, y que se indulte a los toros en las corridasBé, no sé que vol dir “cierta dignidad” (la mateixa que mereixen els dela COPE?) i si las “corridas” és allò que sento fer a la veïna del pis de sota de tard en tard...

Sóc masoca i segueixo llegint: «Está a favor de espacios abiertos en las barriadas para el disfrute de los niños y otras personas que quieran pasar algún rato al aire libre.». O sigui, els espais oberts només a les barricades, vull dir, barriades; i...qui són “otras personas” (es deu referir als de l’Opus Dei, que potser no arriben a la categoria de). I la meva caixa toràcica ja no aguanta més quan llegeixo –i acabo, que això m’està sortint llarguíssim i només els militants del BDVD (Blog del Veí de Dalt) sereu capaços d’aguantar): «Está a favor de crear una ley efectiva que cubra las necesidades de vivienda y gastos de las mujeres gestantes sin recursos para que no se vean obligadas a interrumpir su embarazo, y proteger la vida del niño desde que naciese hasta su mayoría de edad si es necesarioSort que només es refereix a les gestants sense recursos! Que ja veia jo a totes les veïnes demanant als veíns de quedar embarassades i esperar que el PEV els mantingui la quitxalla fins la majoria d’edat! SI “es necesario” eh!

Però el millor està per venir. Els pillos ho posen al final de tot, allà on ningú arriba. Però ja sabeu que el Veí és tossut i barrina que barrina, arriba a tots els forats inimaginables! Mireu que diuen: "P.L.E.V.E. PROPONDRIA UNA LEY QUE PERMITIERA LA POLIGAMIA EN CIERTOS CASOS". Coiderecoidecoicoi (sis vegades coi!). Sense saber què caram són “ciertos casos”; el cert és que el meu cas és verídic, On ens hem d’apuntar, xavals??

En fi, que amb partits com aquest, a un post diari, no ens avorriríem. Li diré al Zinc que em passi la llista i si m’inspiro, us aniré portant les joies de la corona de la política del país.

Que rieu una mica també està bé, collons! A veure si se’ls contagia als amics d’Esquerra que se’ls ha quedat uan cara de mala gaita que em fan patir de valent.

I prevec bastonadas puigracioses a rovira i manta.


Si t'ha agrada't, pots votar-me a:

Votam al TOP CATALÀ!

7 comentaris:

Puji ha dit...

Si, n'hi ha que fan força gràcia, però d'aquí a llegir-se el programa! Coiderecoi veí! Que t'has quedat sense lectura?

Striper ha dit...

Lectura de tauleta?

chamb ha dit...

osti¡¡ quin hallazgo nen¡¡¡

hauriem de buscar l `andova aquest i que ens expliqués en quins casos es permtria la poligamia-

chamb ha dit...

osti¡¡ quin hallazgo nen¡¡¡

hauriem de buscar l `andova aquest i que ens expliqués en quins casos es permtria la poligamia-

Zincpiritione ha dit...

El que sí que hi ha a rovira i manta són reverències d'un servidor envers vós, oh! gran veí!!!!!! Moltes gràcies per la dedicatòria!


I ara permeteu-me que em deixi de compliments i engegui un enorme: Jajajajajajajajajajajajajajajajaja! Recollons (que són quatre ous), que una cosa és buscar noms de partits raros i l'altra és llergir-se'n el programa! Brutal! :D

Montse ha dit...

O sigui que en lloc de veure el gran què (què?) que farien amb els gatets i els gossets, per no parlar dels toros, vosaltres només veieu la part poligàmica de l'assumpte! Si és que només penseu en l'ÜNIC, recarai (que són dos carais, o-varis)

hmmm, d'això, veí, els vares votar?

BACCD ha dit...

Requetejuàs-juàs-juàs!

Ai, noi, si veiessis la mà paperetes que em va arribar per correu per poder votar... Hi havia un partit que es deia "de los Pensionistas Activos" em sembla. Deu defensar només els que reben pensió i són actius. Als altres que els bombin!

Colta, i les xavales no es podem apuntar a la poligàmia o què? :P

Ja veig que qualsevol fa partit, de qualsevol manera i posant-hi qualsevol cosa. I el "guapot" aquest que dius no fa gaire cara d'espavilat. És clar, per tenir els collons de posar cara a aquest superprograma, no es pot tenir gaire enteniment.