6 d’octubre del 2008

De cadàver exquisit (2): ha guanyat el que pujava...

Sembla mentida però ja podem cantar plegats "Alel.luia!" i lloar (si sou creients, que jo no) al Senyor. Jo prefereixo lloar al replà de l'escala i adreçar-vos a tots/es una abraçada solidària. Snif! I és que:


HEM ACABAT UN CADÀVER EXQUISIT!

(en majúscules ho dic)



I ha guanyat el que pujava, que el cadàver que baixa, encara està per l'esglaó..., bé, ella ja ho sap. Queda poquet i segur que el rematem aviat (espero).


El més curiós és que hem acabat el cadàver DESPRÉS de les deu Històries veïnals. I això que havia de ser rpaìd. Un pim-pma! Coi!, una mica mñes i el publico el segle XXII! I l'hem fet amb només una baixa (per volitalització!). Algú que s'ha anat a cerca el Zenit...Per cert, veig pocs comentaris a les Històries veïnals... Què no us han agradat? En fi, que encara que l'economia del país va de baixa i pagarem els de sempre, estic content: tinc un veïns/es que no em mereixo. Sou pistonuts!


La pregunta obligada és: ¿COMO ESTAN USTEDES? Amb ganes de fer una altra Tongada d'HV i de cadàvers? Jo, encara que siguem tres i el caporal, la munto. Ja sabeu...Serà que el veí no té daixonsis, per fer-ho!


Doncs vinga...! Queda oberta la veda! Des d'ara i fins el ...posem el 30 d'octubre (del 2008, s'entén!) us podeu inscriure a la Cinquena Tongada de les Històries veínals (anem pel Guinnes, ja ho veieu, oi?). Per fer-ho, m'envieu un email (elveidedalt@gmail.com) o em deixeu un comentnari al blog. Aniré posant en el blog aquells veïns i veïnes (i si no ho sou, també!, que aquí s'apunta qui vol!) que us incriviu. Per ordre d'arribada. I després, per Tots Sants, amb les castanyes, tanco la inscripció, faig el sorteig dels grups i ja us diré de què anirà el tema.


I ara prou rollete i anem pel cadàver ascendent. No sé què pensareu, però en alguns moments em quedo acollonido de com lliguen els versos (segur que no us heu xivat abans?). És que tot plegat té sentit!!!


Poso tot el poema sencer i després, per saber qui ha escrit cada vers, heu de mirar el número que hi ha al costat i que es correspon amb el del llistat final. Jo m'he atorgat el 00 (com la Damm Bier). La gracia serà veure com a partir del mateix vers "Aquest poema és un petit somni" sortiran dos cadàvers totalment difernts. Però no avancem aconteixements.


Cadàver ascendent (del 41 a l'1)

-que s'ha de llegir, tal com ve-


00. Aquest poema és un petit somni

40. de espadas que cortando suturan y sombras al sol.

39. La llum de la vesprada s’apaga i m’omple d’ombres

38. que cauen lentament i pesadament com una llosa

damunt dels records humits,

37. freds i desèrtics. Així el sento

36. el foc de l'estiu.

35. L'estiu esclata d’entre els seus plecs,

una rialla agosarada,

34. la flor del cirerer

deixa pas al saborós fruit rogenc

33. com el sol quan es pon a l'estiu darrera el llac salat,

32. com el mar d'onades bellugadisses,

31. d'un toc constant i dolç, com sap l'onada.

30. Entretant voleio distreta

29. sóc, almenys per ara, una realitat banal
ennuegada de dubtes,

28. que el meu desig és per la mirada.

27. Aquella mirada d'ulls foscos cada mati em penetra

mentre em bec el cafè amb llet

26. em xarrupo els llavis amb delit viciós.

25. Aguts sons d’una estranya cançó d’intensa passió

24. Fusionades en una abraçada eterna,

23. i recolzo la meva mà a la teva espatlla

22. sentint-hi tot el pes de l’edat i el desencís,

21. ofegant sense poder-ho evitar les meves il·lusions

20. com la lluna quan llepa les onades,

19. amb sal i sorra rebregades, que trenquen

grosses i petites a l'alba.

18. Bola de foc que no espanta la gent.

16. Molta gent. Milers de cares, però cap és la d’ella

15. que m'escorcolla amb una mirada per a mi insòlita,

14. desmesurada, implacablement irrisòria però per damunt de tot, mundana...

13. Però sovint les sensacions més vives estan desvestides de luxes

12. que envuelven, encienden, me alejan

de lo hirientemente hermoso.

11. "Formós" no em va tan bé.

10. No, més que bé, no t'enganyo.

09. Perquè sóc lliure, i tots els lligams que m’escanyen i ara trenco.

08. Tu saps que amb teu alè el meu esperit alimento

07. I amb malaltissa fam et devoro

06. cada gest de les teves mans, per fer-lo meu

05. alè que es glaça en abandonar els llavis, formant

04. colors llampants

03. y divinos.

Mostrando su belleza,

02. irresistible als teus ulls.

01. plens de mar, mirall del nostre món.



Veïns/es inscrits a la IV Tongada de les HV i al II Cadàver exquisit (per ordre d'inscripció)


Si t'ha agrada't, pots votar-me a:

Votam al TOP CATALÀ!

16 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

Doncs aquest cadàver no fa gens de mala pinta!!!

Striper ha dit...

Alabat siguem el veins, alabadac sigui la teva paciencia, Cantem i alabem al vei..

Anna ha dit...

que bé que ha quedat!

ah, i jo m'apunto a la següent tongada d'històries!

Anna Tarambana ha dit...

Ha quedat molt i molt bé!!!!!!! :)

Laura ha dit...

"Spooky!" Com diria un amic meu anglès. Realment encaixa, estic meravellada. Molt bé, veïns i veïnes. Ah, i naturalment m'apunto a les següents "HV"!!! Petons a tots.

khalina ha dit...

He hagut de tirar enrera per veure les regles de joc del Cadaver. Sembla força divertit! A part els resultats són molt xulos

zel ha dit...

Palplantada, garratibada, favagirada, esmaperduda...fote-li h, jo no m'he "xivat", senyo...rito, però lliga, collons!!!!

Jo m'apunto a tot. Muacks!

Montse ha dit...

No, no ens hem xivat! I (més o menys) lliga. Estic carafavada (això existeix?)
Jo també m'apunto a tot, veí. Contigo ar fing der mundo! (apa)

Carme Rosanas ha dit...

Com pot ser que lligui, així? És misteriós, però cert. M'agrada això dels cadàvers exquisits! Apuntada per a la següent!

Cèlia ha dit...

plas, plas, plas! (aplaudiments), quina compenetració mental!

Xurri ha dit...

increible pero sierto... fantàstic, el cadàver, i la teva santa paciència. Ole.
Venga esa quinta edición, donde nos apuntamos?

El veí de dalt ha dit...

Jesús,
t'apunto o no?

Striper,
menys coba... t'apuntes o no?

Anna,
apuntada!

Anna T.
compto amb tu, oi?

Laura,
apuntada.

Khalina,
t'apunto, doncs.

Zel,
no pensava menys de tu!

Arare,
espero que el find el món estigui lluny! Apuntada!

Carme R.
ja hi comptava!

Cèlia,
t'apunto, oi?

Xurri,
ja estàs apuntada!

Abogadaenbcn ha dit...

Us admiro molt! plas plas

MeTis ha dit...

no entic res, pero crec que aquest joc no va em mi. en dedicare a mirar solament.

petons vei.

Jobove - Reus ha dit...

a mi apunteu-me com sempre

fa bona pinta aquest cadàver no ?

petons a tots i a totes

Puji ha dit...

Fot hasta por de la manera que lliga!