28 d’octubre del 2008

De lectura: som arribats a la cinquantena...


Amb el post anterior vaig fer la ressenya 50 que publico en aquest blog. Buf! Pas mal de tout! En dos anys 50 llibracos. N’he llegit algun més però m’ha fet mandra ressenyar-los. I en tinc mitja dotzena més de ressenyes pendents a la cua... (Hosti! si les cobrés a cent euros la peça!)


La veritat és que quan vaig engegar el blog vaig pensar que seria un blog eminentment literari dedicat tan sols a això: a comentar llibres amb els blocaires em llegissin i deixar algun escrot, vull dir, escrit propi (en què deuria estar pensant!) de tant en tant (Silver, no m’oblido de tu!). Evidentment, la criatura -per sorpresa meva i per desgràcia, vostra- ha derivat cap a altres camins més prosaics, frikis i marranots.


En fi, pèls que us heu apuntat tard a la festa, relaciono aquí els 50 títols per si voleu saber que pensa un veí d’escala lletraferit del que es fa i es desfà per aquests mons. Per ordre ascendent. Al contrari del cadàver exquisit aquell que ja estem a punt d’acabar!


[Em sembla que això de fer tants post retrospectius és que m’està agafant la depre de la tardor. I que els 50 pots no seran que vaig cap els 50 tacos? Serà greu, doctor?]


01. Lolita Bosch. Qui vam ser

02. Emili Rosales. La ciutat invisible

03. Alfred Bosch. Inquisitio

04. Isabel Clara Simó i Isabel Segura. Ruta de dones

05. Sergi Pàmies. Si menges una llimona sense fer ganyotes

06. Ford Madox Ford. El bon soldat

07. Italo Calvino. El baró rampant

08. Haruki Murakami. Kafka a la platja

09. Julià Guillamon. La ciutat interrompuda

10 a 12. Juan Marsé. Últimas tardes con Teresa; Maria Jaén. Amorrada al piló i Alessandro Baricco. Seda

13. Almudena Grandes. Atlas de geografia humana

14. Javier Marías. Tu rostro mañana (I). Fiebre y lanza

15. Ryszard Kapuscinsky. Ében

16. Isabel-Calra simó. El caníbal

17. John Boyne. El noi del pijama a ratlles

18. Joan Margarit. Casa de misericòrdia

19. Khaled Josseini. Cometas en el cielo

20. Ádam Bodor. La visita del arzobispo

21. Imma Monsó. Un home de paraula

22. Pere Rovira. L’amor boig

23. Josep M. Huertas. Mites i gent de Barcelona

24. Lluïsa Forrellad. Foc latent

25. Martí Gironell. El pont dels jueus

26. Sebastià Alzamora. La pell i la princesa

27. Pons Ponç. Salobre

28. Josep M. Planes. Els gànsters de Barcelona

29. José Saramago. Ensayo sobre la lucidez

30. Mònica Zgustova. La dona silenciosa

31. Juli Vallmitjana. La xava

32. J.D. Salinger. El vigilant en el camp de sègol

33. Mercedes Abad. El vecino de abajo

34. Miquel Bauçà. Carrer Marsala

35. Haruki Murakami. Tokyo blues

36. David Madí. Democràcia a sang freda

37. Jaume Cabré. Les veus de Pamano

38. Noah Gordon. El celler

39. Montserrat Abelló. Memòria de tu i de mi

40. Ramon J. Sender. Réquiem por un campesino español

41. Paul Auster. Trilogia de Nova York

42. Vicenç Villatoro. La ciutat del fum

43. Toni Ibañez (coord.) La catosfera literària

44. Toni Sala. Petita crònica d’un professor a secundària

45. Philip Roth. Elegía

46. Manuel Baxauli. L’home dibuixat

47. Sebastià Sorribas. Barri xino

48. Tracy Chevalier. El azul de la virgen

49. Marc Pastor. La mala dona

50. Neus Arqués. Un hombre de pago

51. Enrique Vila-Matas: El mal de Montano

52. Joan Miquel Oliver: La misteri de l'amor

53. Susanna Rafart: Baies

54. Carlos Ruiz Zafón: El juego del ángel

55. Jesús M. Tibau: El vertigen del trapezista

56. Carles Catell. I...

57. Paul Auster: El Palau de la Lluna

58. Francisco Madrid: Sangre en Atarazanas


Si t'ha agrada't, pots votar-me a:

Votam al TOP CATALÀ!

10 comentaris:

Marrogant ha dit...

Déu ni do quin currículum més llarg! Feia temps que no passava pel replà! Massa feina! Intentaré tornar aviat i més detingiudament, prenc nota d'algunes de les teves recomanacions.

Unknown ha dit...

de vegades m'ha passat, que m'ha fet mandra parlar d'algun tema i ha anat quedant al calaix... amb les ressenyes passa el mateix...

Però bé! Vinga, 50 més en un any? heheheheheh

Viatger ha dit...

Felicitats per les 50 ressenyes i gràcies veí per agrupar-les aquí, ens has estalviat feina, als que ens manca temps per llegir i que fins que no ens jubilem no arribarem a 50 llibres anuals o bianuals (amb ressenya inclosa).

I del anterior post del Turó Park, justament el tinc fotografiat igual que tu, però em faltava llum ,i no m'han quedat massa bé les fotos. Encara no l'he posat com a repte ...!!


Records

Striper ha dit...

Doncs ara capa las cent.

Jesús M. Tibau ha dit...

el cert és que la voluntat de fer una peitta ressenya al blog motiva a llegir els llibres amb més atenció

Unknown ha dit...

Veí,
moltes felicitats i moltes gràcies per posar-me a la posició comunment identificada com a "broche de oro" :-) La de l'alma es(c)lava.

Palimp ha dit...

Felicidades por el número redondo. ¡A por 500 más!

El veí de dalt ha dit...

MArina,
vine quan vulguis!

Tondo,
és que costa a cops, posar-s'hi!

Viatger,
ja saps...si el poses, tinc aventatge!

Striper,
primer passem pel 69.

Jseús,
ja t'atraparé...

Neus-lava,
espero que no sigui "broche de platino", com les noces!

Palimp,
que jo no sóc el Cuchitril aquell!

Joana ha dit...

Això fa pensar que no només pensem en el sexe....
A més , llegim!Moltes felicitats!

Guillem Carbonell ha dit...

Felicitats pels 50 posts i els que ja has fet de més!!!