3 de març del 2009

De veïns de l'escala (5): Thierry de la Melangière, resturador de cors batuts


Molts dels nostres veïns d'escala tenen una repertori variat de capricis. En el cas de Thierry, el veí francès del tercer tercera, es conformen a partir dels paisatges d'olors i sabors que marquen la seva tendra infantesa. La cuina casolana va ser de sempre els seu racó predilectes on amagar-se i evadir-se dels jocs dels companys, que el tenien per un titafreda i monyes. No sabia explicar el perquè. Tan sols sabia que en entrar en aquell reialme, l'escalfor dels forns li produia una no menys intensa pujada de temperatura en el baix ventre. I tampoc sabia perquè notava aquella coïssor a l'entrecuix en veure els pits onerosos de les matrones que feinejaven entre pots, pastes i verdures amb un lèxic procaç i barroer.
Però fins que no va veure (en viu i en directe) un fugaç i tòrrida escena entre el seu pare i la seva professora particular de francès, que riu-te'n tu de El carter sempre truca dos cops, no es va adonar de la connexió entre la creació gastronòmica i les comissures humitejades dels humans; entre l'art culinari i l'ejaculatori; entre l'excitació de les glàndules gustatives i l'estrenyiment glandular; entre els suscs gàstrics i els batuts de coco; entre...; vaja; resumint -i en els seves paraules: "Des que vaig copsa la rudesa en la pròpia pell d'un bon tall de carn magre per dur-me a la boca, fins a la sofisticació d'una glopada de llet a punta de neu; no em vaig adonar que tot, en el fons és pura gastronomia".

PS Ah!, i a mi m'agrada el Sacher i el Coulant; per si no ho sabíeu.

Els altres veïns de l'escala;

1. Manolo Carmona, alias Vanessa, travesti; porter.
2. Vincent Machin, chafarrinador; entresol primera
3. Pròsper Cesid, espia; primer quarta
4. Benigno Galindo, matador, segon tercera
5. Thierry de la Melangière; restaurador, tercer tercera

Si t'ha agrada't, pots votar-me a:

Votam al TOP CATALÀ!

2 comentaris:

Violeta ha dit...

Veí, aquest veí teu, restaura tots els cors batuts?
A mi també m'agraden el sacher i el coulant.

Petons dolços.

menta fresca, aufàbrega i maria lluisa ha dit...

Hola, bona història aquesta.
A mi també m'agraden moooolt el sacher i el coulant...
Donar-te personalment les gràcies per desitjar-me un bon dia del meu aniversari, vaig estar molt contenta.