13 d’octubre del 2011

Premist C@ts 2011: Una ressenya... original...?

Ara mateix no sabria què dir-vos. M'aboco a la barana del terrat. La ciutat m'enamora. Barcelona, m'enamora. Sempre ho he dit. Com vosaltres. Encara que ho digui Irònicament, a voltes. Fa una nit per llegir. Tinc la tauleta de nit plena de Llibre llegits i per llegir, que si cal, devoro amb fruïció i si fa una nit calorosa com avui, ho faig a  la Llum d'un fanalet.  M'agrada la poesia i per això vaig d'un a un altre llibre, com si fos una processó d'Itineràncies poètiques. Quan estic cansat d'encavalcar versos, em miro els contistes que tinc al prestatge, que n'hi ha de molt bons, i miro de trobar edicions de Relats conjunts dels meus autors preferits. I així passen les hores. Fa un ventet de Garbí avui, que m'estarrufa els cabells. Tinc set. Em prenc una copa de cava de Xarel.10 i brindo, amb els estels de companyia, a la salut de tots els que em llegiu. M'agradaria fer-ho amb Raons que rimen o sense motiu. Ho faig en silenci. Amb companyia o In varietate concordia, que dirien els romans, seria millor. Però tots esteu clapant, ja. Tant d'alcohol m'enfosqueix  la vista i veig un paisatge ple d'Onatges. Crec que he d'anar a dormir també... Em miro al mirall i la imatge no enganya. Estic desfet. "Bona nit i tapa't!, em dic a mi mateix mentre em llenço dins els llençols.  Perquè sé que després, al mati, mort de son, Tinc molt mal caure. Vull dir, que tinc mala gaita. Vaig a les palpentes i arrossegant els peus. Dubto si encara dormo o estic despert, fins i tot Si dubto és que sóc, si penso és que sóc. O sigui que em bloquejo. O em bloguejo? Deu ser que estic Bloguejat permanentment, vaja! Abans de sortir de casa, obro la cartera per comprovar que no em deixo la targeta del metro. Em cau un paper a terra. La meva àvia, que era una enamorada dels animalets em va deixar una estampa amb El porquet de Sant Antoni, que sempre duc al damunt i que mai oblido, ni  quan surto de viatge i poso al fons de La meva maleta. Precisament en un d'aquest viatges que vaig fer el mes passat, vaig conèixer la Maire, la blocaire. Me la trobo sovint al replà. L'altre dia, precisament, vaig ensopegar a la seva escala amb un llibre que era a terra, prop l'ascensor: era el Blog de l'Assumpta, una altra veïna del replà. Li vaig deixar a la seva veïna del costat, per quan la veiés. És una noia jove, anglesa, acabada d'arribar, que parloteja el català a mitges. Quan li vaig dir que era el dietari personal de la seva veïna, em va somriure.  "The lost art of keeping a secret", em va dir a cau d'orella. No sé si se'm va insinuar o què... Com que no entenc gaire l'anglès, no vaig fer cabal. Vaig sentir un miol rere seu. Dos felins s'arrambaven als seus peus. "Two c@ts!", li vaig dir. "Do you like  the animals?" , em va dir? "M'agrada més amanyagar-los....". "Doncs come on i amanyaga'm...".


I tot això perquè ho explico. Doncs resulta que anar a llogar ahir a la nit un esmòquing que m'anava curt no va ser debades. Ahir es va celebrar la Gala Cat's 2011 i mira per on, vaig sucar. Vull dir, que vaig dur-me'n algun premi. Just quan sentia nominar al meu nom a la categoria de bloc originals (a tot li diuen original, ara), em va agafar una pixera que va fer que em retirés als reservats. En retornar al seient, resulta que algú va pensar que em mereixia el segon premi. Per sort, hi ha hagut més gent intel.ligent i li han donat el primer premi al Sr. Tinc (no sé què té ben bé), però veig que te un Mal caure que fa espetegar de riure, a cops.

He anat a parlar amb l'organització i em comenten que no, que això del premi no desgrava a Hisenda ni serveix per lligar més a la barra de la discoteca... Però, què collons!  Ben content que estic i amb orgull el poso a la barrera lateral del blog.

Mercès a veïns i veïnes (i blocaires diversos/es) que heu votat per aquest humil ciutadà de Blogville.  Teniu cava i pastes al replà! I si m'aboneu la factura del pàrquing, sereu ben recompensats!

GUANYADORS PREMIS C@TS 2011

C@T REVELACIÓ

C@T DIVERTIT
2n premi: Irònicament

C@T COMUNITARI
2n premi: c@ts

C@T CATALANS AL MÓN
1r premi: BloGuejat

C@T CULTURA
2n premi: Raons que rimen

C@T ENTRETENIMENT
1r premi: Xarel-10
2n premi: Relats conjunts

C@T VISUAL
1r premi: La meva maleta

C@T OPINIÓ
1r premi: Ara mateix

C@T ORIGINAL
2n premi: Malerudeveure't

C@T LITERARI
2n premi: Onatges

C@T REFLEXIU

C@T MISCEL·LÀNIA
2n premi: Garbí24

28 comentaris:

Sergi ha dit...

Home, doncs jo trobo que t'escau el premis. Te les empesques totes, sempre sorprens amb alguna cosa o altra, sempre propostes noves, i això és ser original, oi? Així que ben merescut el premi. I potser sí que més gent es va decantar per el Sr.Tinc, però no et pensis que va anar de tant la cosa... Felicitats!

Sergi ha dit...

Ostres, i m'oblido de felicitar-te també pel tros de post que t'has currat per celebrar el premi! Un bon escrit que, de fet, commemora tots els premiats. Ho veus com ets original?

fanal blau ha dit...

Una ressenya entranyable!
Ets un bon veí.
Un petó, guapo!

rhanya2 ha dit...

Però per mí, sempre estàs tan a l'alçada que...

you're simply the best!

RaT ha dit...

moooltes felicitats, bonic!!!

McAbeu ha dit...

Una ressenya original i a més, impressionant. Moltes gràcies i moltes felicitats pel Premi!!

Mercè ha dit...

MOLTES FELICITATS, VEÍ!!!

Glo.Bos.blog ha dit...

Repeteixo el de ahir: FELICITATS!

Carme Rosanas ha dit...

Moltes felicitats, veí!

I una ressenya dels c@ts... molt guapa i molt.... original, per què no dir-ho?

Ferran Porta ha dit...

Enhorabona, catosfera! (i aplaudiments per un post currat, currat)

Elfreelang ha dit...

M'inclino davant teu, veí de dalt ( no gaire si no les lumbars....) de debò enhorabona pel premi i per ser el veí més original de tots els replans!!! un apunt excel·lent de contingut, actitud i procediment!!!! ( ui em surt la vena de profe...) t'aplaudeixo sense dubtar gens!

Salvador Macip ha dit...

Un bon resum... I moltes felicitats!

Anònim ha dit...

AL PROPER PREMI AMB "CHAQUE",AL ESTIL PRINCEP DE GALES,QUE COI¡¡¡¡ QUE TU TU VALS. EN SERIO FELICITATS...
JUGANT AMB BARCELONA

òscar ha dit...

El lliurament final del Cat Original, realitzat per una tal Raquel, em va semblar molt emotiu i sincer, tot i la cara de poques hores de son que lluïa la noieta en qüestió. Altra cosa és l’speach introductori que, a mans del plom de l’Òscar i les seves xorrades marineres, se’m va fer pèl pesat. D’on no n’hi ha no en raja.

Moltes felicitaaaaaaaaaaaaaats, Veí, Sr. Tinc i la resta de nominats. D’originals, només cal llegir aquesta crònica, en sou una estona llarga.

Garbí24 ha dit...

moltes felicitats...va ser una gran nit i ara l'has resumida d'alló més bé.

Montse ha dit...

FELICITATS per l'ori(gi)nal!!!!!

Barcelona m'enamora ha dit...

Ohhh, quina ressenya més xula!!!! Moltíssimes felicitats!! Doncs mira, malgrat que jo encara no coneixia el teu blog, amb aquest post m'has ben sorprés, així que no m'estranya gens ni mica que hagis guanyat l'original!

Felicitats! ;)

Clidice ha dit...

Moltes felicitats! :)

El veí de dalt ha dit...

Xexu,
es fa el que es pot..i la imaginació permet...

Fanal,
merci, me'l prenc!

Violette,
sempree que senti la cançó, pensaré en vós!

Quadern,
merci!

Rateta,
bonica, tu!

McCabeu,
el mateix us dic!

Mercè,
gràcies, companya!

Globos,
repeteix, repeteix,...

Carme,
doncs diga-ho!

Ferrna,
currat a corre-què-vols,...

Elfreelang,
com m'agrada que em donis lliçons!

Sm,
felciitats compartitdes!

Jugant,
em faràs enrojolar!

Ôscar,
és que en aquest Òscar l'haurien de tancar, home!

Garbí,
merci, mestre!

Montse,
(g)ràcies de (r)es!

Barcelona,
doncs ja pots venir a aprlar de la ciutat quan vulguis. A mi m'encanta! Malgrat la guirilandia!

Clidce,
mercès, guapa!

Txell Salip ha dit...

Moltes Felicitats Veí!!!!!

Gabriel ha dit...

Enhorabona!!!

Guspira ha dit...

Felicitats veí! Pel premi i pel post! :)

kweilan ha dit...

Un premi merescut. Felicitats!!!

Sr. Tinc ha dit...

Moltes felicitats!

El veí de dalt ha dit...

Txell,
Gabriel,
Kweilan,
Guspira,
Sr. Tinc

Gràcies, companys/es!

El porquet ha dit...

Uau! Un post genial nano! Si vols no li diguis original, però digues-li fantàstic!

Totalment merescut el premi! Totalment!

Per cet, la teva àvia era una dona molt llesta! ;p

el paseante ha dit...

Felicitats, carallot. Sempre dubto si ets més activista o escriptor a Blogville. En qualsevol cas, domines totes dues vessants. Aprecio molt el que fas.

rits ha dit...

Amb una mica de retard... moltíssimes felicitats!!! ben merescut, només cal veure el post tan original que has escrit per celebrar-ho!